.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز سرشماری عمومی کشاورزی درمازندران

شمال نیوز: آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی 1392 از 27 مهر لغایت 29 آبان از سوی مرکز آمار ایران توسط معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران در شهر بهشهر و دهستان بالا خیابان لیتکوه شهرستان آمل با هدف تعيين حجم كار روزانه، بررسي كامل اقلام اطلاعاتي، بررسي شيوه هاي جديد جمع آوري اطلاعات، آموزش، استخراج آزمايش سرشماري عمومي كشاورزي 1392 انجام می شود.

به گزارش رسیده از کمیته روابط عمومی و تبلیغات طرح آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی، غلامرضا رشیدی مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گفت: بخش کشاورزی به دلیل تامین غذای مورد نیاز جامعه یکی از مهمترین حوزه های اقتصادی کشور محسوب می شود.
این بخش از یک طرف سهم بالایی در ارزش افزوده اقتصادی کشور به خود اختصاص داده و از طرف دیگر سهم بالایی در حوزه اشتغال دارد لذا به منظور پاسخگویی به نیازهای روزافزون آمار و اطلاعات در بخش کشاورزی برای تحلیل وضعیت گذشته و حال و برنامه ریزی و پیش بینی آینده انجام آمارگیری کشاورزی یک ضرورت است.

وی در مورد اقلام آماري و اطلاعات مورد جمع آوري افزود: جمع آوري اطلاعات آبادي هاي استان در قالب پرسشنامه آبادي شامل: منابع آب كشاورزي، توليد فرآورده هاي دامي، ماشين هاي كشاورزي، تعداد دام باركش و سواري، اطلاعات بهره بردار، فهرست نام و نشان بهره بردار كشاورزي، اطلاعات مربوط به سن، جنس و سواد مدير بهر ه برداري، مساحت كل اراضي زراعي به تفكيك آبي و ديم، توليد محصولات زراعي به تفكيك آبي و ديم، باغ و قلمستان، توليد گلخانه اي و كشت هيدروپونيك، تعداد انواع طيور به روش پرورش سنتي و ... انجام می شود.
قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان در مورد روش جمع آوري اطلاعات و چارچوب سرشماری در حوزه های مزبور گفت: چارچوب آزمایش سرشماري كشاورزي 1392 براي نقاط روستايي فهرست آبادي هاي استان بر اساس آخرين تقسيمات جغرافيايي و براي نقاط شهري فهرست كاملي ازنقشه بلوكهاي شهري است.
همچنین در مناطق روستايي و شهری مامور آمارگير ضمن فهرست برداري از مكان ها، خانوارهاي بهره بردار را شناسايي و طي مصاحبه حضوري پرسشنامه بهره برداري را براي تمام بهره برداري هاي واقع در محدوده آبادي و شهر مورد سرشماري تكميل مي كند مهندس رشیدی تصریح کرد: در سرشماری کشاورزی حد نصاب هايي براي بهره برداري كشاورزي شامل: حداقل 400 متر مربع زمين زراعي، حداقل 200 متر مربع باغ، 1 راس دام سنگين(گاو، گاوميش و شتر) و 2 راس دام سبك (گوسفند و بز) و حداقل 10 قطعه طيور و ساير فعاليت هاي كشاورزي به هر وسعت (توليد گلخانه اي، پرورش زنبور عسل، پرورش كرم ابريشم و پرورش ماهي و ميگو در آبهاي داخلي) تعیین شده است.
مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری بیان نمود: در آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی امسال برای نخستین بار در تاریخ انجام سرشماری ها در ایران بدون کاغذ و با استفاده از ابزار الکترونیکی تبلت انجام می شود و استفاده از این ابزار باعث بالا رفتن دقت اطلاعات جمع آوری شده، کاهش زمان انتشار نتایج و کاهش هزینه ها می شود.
وی در پایان ضمن درخواست همکاری سازمان جهاد کشاورزی و حمایت های فرمانداران محترم شهرستان های مذکور در اجرای آزمایش سرشماری گفت: دستيابي به آمار و اطلاعات دقيق و صحيح در سطح ملي، استاني، شهرستاني و... در ابتدا نياز به اعتماد سازي گسترده در بين پاسخگويان دارد و در اين راه بايد از امکانات و موقعيت هاي موجه براي ايجاد بسترهاي مناسب به منظور اطلاع رسانی و تشویق به همکاری و مشارکت عموم پاسخگویان استفاده کرد و در نهايت گامهاي موثري را در جهت ارتقا و گسترش فرهنگ آماري جامعه برداشت. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.03 seconds.